B3 Consulting Group finalist i utmärkelsen Sveriges friskaste företag

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino"><strong style="font-weight:bold">För fjärde året i rad utser Feelgood Sveriges friskaste företag. Som en av sex finalister har B3 Consulting Group visat hur företaget har investerat i arbetsmiljö och sina medarbetares hälsa under 2020 med goda resultat. </strong></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Utmärkelsen <em>Sveriges friskaste företag</em> syftar till att hitta och lyfta goda exempel på arbetsgivare, över hela Sverige och i alla branscher, som investerar i sina medarbetares livskvalitet och skapar en välmående och sund arbetsmiljö.</span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Aldrig tidigare har arbetsgivares och chefers insatser för en sund arbetsmiljö varit mer centrala än under pandemiåret 2020. </span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino"><em>Kulturen på B3 Consulting Group präglas av frihet med eget ansvar, balans i livet, inkludering och samhällsengagemang. Arbetsmiljöarbetet är genomtänkt och systematiskt och medarbetarundersökningen utmärker sig med sina goda resultat. Cheferna utvecklas genom utbildning i hållbart ledarskap, och får verktyg och stöd. Med hjälp av inkluderingsråd och inkluderingsnätverk skapas en arbetsplats där allas olikheter främjas och tas i beaktning. Alla medarbetare erbjuds många olika aktiviteter för att främja hållbar hälsa, och genom B3 Academy möjliggörs även utbildning och utveckling. Därför är B3 Consulting Group en av finalisterna i Sveriges friskaste företag 2020.</em></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">- På B3 har vi alltid prioriterat frågor kring engagemang, arbetsmiljö och välmående – vi bryr oss på riktigt. Vi är stolta över hur vi integrerat frågor kring uppföljning och proaktiv hantering av arbetsmiljöfrågor, sjukfrånvaro, inkluderingsfrågor, delaktighet och balans i livet. </span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Hjärtat i wellness-arbetet är vårt eget ”Team B3” där vi tillsammans med våra medarbetare arrangerar aktiviteter för alla; träning, yoga, spelkvällar, bokklubb, kompetensutveckling och inspiration - till och med svamp-plockning med hela familjen! Under pandemin har vi växlat över många aktiviteter till digitalt format för att fortsätta hålla energin uppe. Som vår tagline säger: vi skapar möjligheter tillsammans, säger Anne Ek, HR-chef på B3 Consulting Group. </span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Företagen bedöms på åtgärder som har gett konkreta resultat för både individen och organisationen inom arbetsmiljö, ledarskap, hälsa och medarbetarskap.</span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">- Att investera i sina medarbetares hälsa och välmående skapar en frisk organisation. Även under ett år som 2020, när pandemin kan försvåra arbetet, visar B3 Consulting Group på nöjda och friska medarbetare, säger Joachim Morath, VD på Feelgood. </span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Bakom utmärkelsen står hälsoföretaget Feelgood, som tillsammans med en jury bestående av experter inom arbetsmiljö och hälsa, utser finalister och vinnare. </span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Juryn består av Göran Hägglund, juryordförande och Irene Jensen, professor i företagshälsa, Göran Johnsson tidigare ordförande för IF Metall, Ursula Berge, samhällspolitisk chef på Akademikerförbundet SSR samt Joachim Morath, VD på Feelgood.</span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Vinnaren av Sveriges friskaste företag presenteras i maj. </span></span></span></p>
&nbsp;

<p><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino"><strong>För mer information kontakta:</strong></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Åsa Rex Nygård, marknads- och kommunikationschef Feelgood, 070-728 56 50, asa.rexnygard@feelgood.se</span></span></span></p>

<p><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Anne Ek, HR-chef B3 Consulting Group, 070-333 75 81, anne.ek@b3.se</span></span></span></p>

<p><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Katarina Lundqvist, kommunikationschef B3 Consulting Group, 0722-16 11 00, katarina.lundqvist@b3.se</span></span></span></p>
&nbsp;

<p style="border:none; margin-top:8px; margin-bottom:4px; padding:0cm"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino"><strong>Om Feelgood</strong></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino"><span style="font-size:9pt">Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Feelgood hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Företaget har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm.&nbsp;</span><a href="http://www.feelgood.se&quot; style="color:blue; text-decoration:underline"><span style="font-size:9pt">www.feelgood.se</span></a></span></span></span></p&gt;