Hoppa till huvudinnehåll

Om Feelgood-appen

Har du problem med appen?
Mejla oss på tekniksupport@feelgood.se.

Om appen

Feelgood-appen är vägen in till Feelgoods digitala tjänster inom hälsa och arbetsmiljö. Vissa delar finns tillgängliga för alla, och andra nås när din eller en anhörigs arbetsgivare har ett avtal med Feelgood. För de flesta av tjänsterna behöver du logga in med BankID. 

Användarvillkoren beskriver vad som gäller när du använder appen, men i frågor och svar nedan kanske du får snabbare svar på en fråga du har. Mejla annars till tekniksupport@feelgood.se.

Frågor och svar

Kan vem som helst logga in i appen?
Nej, för att kunna logga in krävs att du har Feelgood som företagshälsovård alternativt är anhörig till någon som har tillgång till tjänsten Feelgood Plus via sin arbetsgivare. Om du tidigare har haft Feelgood som företagshälsovård och då aktiverat appen genom att gå in och godkänna villkoren kan du fortsätta att använda appen och de tjänster som är öppna för alla.

Sparas någon information om mig i appen?
Så länge du inte har loggat in så registreras ingenting. Vid inloggning registreras att du har loggat in, och därefter en del annan information som tydliggörs i varje tjänst som du använder.

Jag har Feelgood som företagshälsovård men kan inte logga in, varför?
Vi behöver ha fått information från din arbetsgivare om ditt personnummer för att du ska kunna logga in med BankID. Du kan också ha fått en aktiveringskod från din arbetsgivare att använda första gången du loggar in. Vi har valt inloggningsformen BankID för att det ska vara en säker inloggning för dig. Börja med att säkerställa med din chef/HR att ditt personnummer har skickats till Feelgood, eller om det finns en aktiveringskod du kan använda. Har du fortfarande problem efter det, mejla tekniksupport@feelgood.se.

Jag har tidigare haft Feelgood som företagshälsa. Kan jag fortsätta använda appen?
Om du tidigare har haft Feelgood som företagshälsovård och då aktiverat appen genom att gå in och godkänna villkoren kan du fortsätta att använda appen och de tjänster som är öppna för alla.

Jag har inte Feelgood som företagshälsovård, ska jag kunna logga in ändå?
För närvarande kan du bara logga in om du är anhörig till någon som har tillgång till tjänsten Feelgood Plus via sin arbetsgivare. Din anhöriga ska även ha registrerat ditt personnummer i Feelgood Plus innan du kan logga in. Framöver kan fler funktioner komma att läggas till för dig, så håll utkik i Feelgood-appen!

Feelgood är väl en företagshälsovård. Varför erbjuder Feelgood sjukvård, och dessutom till hela familjen?
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Eftersom arbetsliv och privatliv hänger ihop och påverkar varandra, erbjuder Feelgood även stöd i hälsobesvär som inte är orsakade av ditt arbete.

Hur avslutar jag mitt appkonto?
Om du vill avsluta ditt konto i Feelgood-appen kan du göra det under Din sida och Hantera konton. Vi raderar allt som skapats när du använt appen. Du kan inte återställa det efteråt.