Hoppa till huvudinnehåll

Att förebygga och hantera konflikter Webbinarium

Ingen arbetsplats är helt fri från konflikter, men i tider av förändring ökar risken att de ska bryta ut. Vi på Feelgood märker nu att konflikterna har ökat, eller kommit upp till ytan, efter att många har återvänt till kontoren.

Olösta konflikter riskerar att utvecklas till ohälsa, arbetsmiljöproblem och produktionsbortfall. Vad är egentligen en konflikt och hur fungerar den? Hur bör arbetsgivare agera? Vad kan chefer göra för att hjälpa och hur kan medarbetare själva bidra till att förhindra att konflikterna uppstår?

I detta webbinarium berättar Feelgoods chefspsykolog mer om hur konflikter uppstår och vilka varningstecken du ska vara uppmärksam på.

Du får också tips om strategier du kan använda för att förebygga konflikt i vardagen, och hur du som chef ska agera om konflikten redan inträffat.

Fyll i det här formuläret för att tillgång till innehållet.

Genom att skicka in det här formuläret samtycker du till vår personuppgiftspolicy.