Hoppa till huvudinnehåll

Vad kostar en konflikt på jobbet? Webbinarium

Konflikter är vanligt förekommande på många arbetsplatser, och ofta en utmaning för chefer och HR att hantera på rätt sätt innan det hela eskalerar. En konflikt är ett typiskt exempel på sådant som kan få långtgående negativa effekter i en organisation, och som arbetsgivare kan tjäna stora summor på att förebygga. Ett hälsoekonomiskt och strategiskt förhållningssätt gör stor skillnad på sista raden.

En svår konflikt mellan två parter där man inte går in och medlar i ett tidigt skede kan kosta företaget en miljon kronor. Dels kostnader för de två personerna som kanske blir sjukskrivna eller presterar sämre. Dels kostnader för alla övriga medarbetare som påverkas av konflikten, vilket kan leda till ökad oro, stress, nedsatt produktivitet, missförstånd och ökad personalomsättning.

Hur gör man då? Hur bygger man en välfungerande hälsostrategi, får koll på kostnaderna och identifierar vilka insatser som är rätt? I det här webbinariet guidar vår expert er genom ett konfliktcase och tipsar om hur ni kan ta er an hälsoekonomi och hälsostrategi i ett bredare perspektiv.

Fyll i det här formuläret för att tillgång till innehållet.

Genom att skicka in det här formuläret samtycker du till vår personuppgiftspolicy.