Konflikthantering på arbetsplatsen
Hur vet man att det finns en konflikt mellan medarbetare på en avdelning? Hur kan du som chef och ledare påverka arbetsmiljön för att proaktivt motverka konflikter? Hur agerar du bäst om en konflikt eskalerar på din arbetsplats?
Feelgoods e-utbildning om konflikthantering på arbetsplatsen ger dig som chef och ledare grundläggande kunskaper om konflikthantering och stärker dig i hur du kan identifiera och hantera konflikter i din organisation.
Innehåll
I utbildningen möter du två av våra experter, organisationspsykologerna Isabelle Wright och Charlotte Valleskog, som tillsammans guidar dig genom materialet och ger dig kunskap och insikter kring hur du kan arbeta aktivt som chef och ledare för att hantera konflikter på din arbetsplats.
Förutom en kort introduktion består utbildningen av fem block som tar sig an olika perspektiv. Du får lära dig hur du identifierar konflikter, vad konflikter egentligen är, hur du bäst kan förebygga dem samt hantera dem när de redan uppstått. Utbildningen avslutas med en kortare summering, tips och råd från våra organisationskonsulter, och värdefullt nerladdningsbart material att arbeta vidare med.
Upplägg
Materialet tar drygt 60 minuter att gå igenom. Men vi rekommenderar att du tar dig ytterligare tid att arbeta med frågeställningar och reflektionsuppgifter kopplat till ditt ledarskap och din organisation, för att befästa dina kunskaper och utveckla dina färdigheter.
Leverans
Utbildningen kan levereras via Feelgoods lärportal eller som en scorm-fil för uppladdning i er egna lärportal.
Ring 010-810 92 10 för mer information och beställning.