Konflikthantering i praktiken
Område
Organisation och ledarskap
Målgrupp
Chefer
, Medarbetare
, Arbetsmiljöombud
Leveransform
Liveutbildning (fysiskt/digitalt)
Syftet med konflikthantering är att skapa trygga och hälsofrämjande arbetsplatser. Att ha kunskap om konfliktteori ger redskap för att förstå konflikter, kunna sortera i dem och se vilka möjligheter som finns att hantera dem konstruktivt. Därför kan en konstruktiv hantering av konflikter leda till att verksamheten och organisationen utvecklas, att rollfördelningen blir tydligare och att den ömsesidiga förståelsen och tilliten ökar.
Innehåll
- Vad är konflikt
- Olika typer konflikter
- Hur konflikter eskalerar
- Chefens roll i konflikthantering
- Interventionsmatris
- Feedback (positiv och korrigerande)
- Praktisk handledning i konflikthantering utifrån deltagarnas aktuella fall
Ring 010-810 92 10 för mer information och beställning.