Är chefen alltid problemet? Webbinarium
En god organisatorisk och social arbetsmiljö ger individen möjligheter att utveckla sin kompetens och bidrar till företagets produktivitet och framgång. Är den däremot dålig får vi flera negativa effekter. Hur upptäcker och hanterar man egentligen de risker och brister som kan uppstå?
Ofta handlar diskussionen om den organisatoriska och sociala arbetsmiljön om stress och dåliga chefer. Ibland för att det faktiskt är så, ibland i brist på andra perspektiv och begrepp. För att få koll och kunna säkerställa en god arbetsmiljö behöver vi titta bredare. Fokusera även på frustration på grund av dålig organisering, inte bara på stress på grund av arbetsbelastning. Och på själva organiserandet istället för bara på chefen.
I detta webbinarium ger Feelgoods organisationskonsult nya perspektiv och delar med sig av några praktiska tillämpningar baserat på sin avhandling. Du får också med dig verktyg för att uppmärksamma risk- och friskfaktorer i den organisatoriska och sociala arbetsmiljön.