Feelgood lanserar datadrivna hälso- och organisationsanalyser

Nytt verktyg hjälper organisationer att välja rätt arbetsmiljösatsningar

Feelgood introducerar marknadens mest avancerade analysverktyg för datadrivna analyser av hälso- och organisationsdata –Kundinsikten. Med hjälp av Kundinsikten kommer Feelgoods kunder kunna få bättre och djupare insikter om medarbetarnas hälsa och psykosociala frågor. Målet är mer konkreta beslutsunderlag för kunderna om vilka satsningar som ska prioriteras. Det skapar en högre effekt och lönsamhet i deras hälsoinvesteringar.

Idag är hälften av Feelgoods inkommande ärenden rehabilitering i någon form. Med Kund-insikten blir det möjligt att agera i tid och förebygga. Allt för att minska insatserna av att reparera ”skador” som redan skett.

– Genom att utnyttja den allra senaste tekniken på det här området är möjligheterna till insikter oändliga. Det hjälper både oss och våra kunder att bli ännu bättre på att hitta rätt fokus för ett ännu mer hållbart arbetsliv. Jag skulle säga att vi nu kan ta arbetsmiljöarbetet till en helt ny nivå, säger Jens Olofsson, försäljningschef för Feelgood.

Kundinsikten samlar in och analyserar befintlig data, där både positiva och negativa mönster identifieras på en aggregerad nivå. Alltifrån att grupper av individer i en viss del av organisationen har symtom på stress, eller att det finns för många medarbetare som skulle behöva lägga om sina kost- och motionsvanor för att inte bli sjuka, till chefer som inte har rätt förutsättningar att klara av jobbet.Feelgoods Kundinsikten omfattar data från 100-000-tals anställda hos Feelgoods 8 300 kunder i en rad olika branscher. Med en så stor mängd data är det också möjligt att göra jämförande analyser kring hälsa och arbetsmiljörelaterade frågor mellan exempelvis olika branscher eller mellan andra verksamheter i samma bransch.

Joachim Morath
VD, Feelgood