Feelgood förvärvar Nämndemansgården, ledande inom beroendebehandling

<p style="margin-bottom:11px;margin-top:12px"><span><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino"><strong>Feelgood Svenska AB har idag tecknat avtal om f&ouml;rv&auml;rv av N&auml;mndemansg&aring;rden, Nordens ledande behandlingsf&ouml;retag inom beroenderelaterad oh&auml;lsa. F&ouml;rv&auml;rvet &auml;r en del av Feelgoods tillv&auml;xtstrategi och st&auml;rker erbjudandet inom skadligt bruk.</strong></span></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">- Med N&auml;mndemansg&aring;rdens gedigna kunskap och bredd f&aring;r vi &ouml;kad m&ouml;jlighet att erbjuda v&aring;ra kunder st&ouml;d i hela kedjan fr&aring;n f&ouml;rebyggande insatser till olika typer av behandling inom skadligt bruk. Vi har samarbetat sedan m&aring;nga &aring;r och varit del&auml;gare sedan 2017, s&aring; vi &auml;r v&auml;l bekanta med verksamheten och kan nu utvecklas tillsammans, s&auml;ger Joachim Morath, vd p&aring; Feelgood. </span></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">N&auml;mndemansg&aring;rden grundades av Birgitta Crafoord 1987 och verksamheten omfattar s&aring;v&auml;l r&aring;dgivning och utbildning som avgiftning och behandling i &ouml;ppenv&aring;rd eller p&aring; internat. Insatserna riktar sig till individer i beroende och deras n&auml;rst&aring;ende samt till f&ouml;retag, kommuner och v&aring;rdgivare, med fokus p&aring; att minska konsekvenserna av riskbruk och beroende av alkohol, droger eller spel. N&auml;mndemansg&aring;rden har en oms&auml;ttning p&aring; 116,1 miljoner SEK (2021), har 120 medarbetare p&aring; 20 platser i Sverige, och behandlar ca 1000 individer per &aring;r.</span></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">- Med Feelgood f&aring;r vi en branschledande &auml;gare med utvecklingsvilja, st&ouml;rre resurser, etablerad marknadsplattform och stor kundbas. Vi kommer d&auml;rmed kunna &ouml;ka v&aring;r utvecklingstakt och n&aring; fler f&ouml;retag, medarbetare och privatpersoner i behov av N&auml;mndemansg&aring;rdens tj&auml;nster, s&auml;ger Martin Franklin, vd p&aring; N&auml;mndemansg&aring;rden. </span></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">- Feelgoods strategiska tankar om kopplingen mellan beroendeproblematik och f&ouml;retagsh&auml;lsa &auml;r sp&auml;nnande och kommer att vara en plattform f&ouml;r &ouml;kat st&ouml;d till personer med beroendeproblem. Det &auml;r med varm och trygg hand jag l&auml;mnar &ouml;ver &auml;garskapet, s&auml;ger N&auml;mndemansg&aring;rdens huvud&auml;gare Thomas Wiklund, Dendera Holding.</span></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Tilltr&auml;de till f&ouml;rv&auml;rvet sker 1 maj.&nbsp; </span></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"></p>

<p><span><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino"><strong>F&ouml;r mer information kontakta:</strong></span></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">&Aring;sa Rex Nyg&aring;rd, marknads- och kommunikationschef Feelgood, 070-728 56 50, asa.rexnygard@feelgood.se</span></span></span></span></p>

<p style="margin-bottom:11px"><span><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino">Cecilia H&ouml;jg&aring;rd H&ouml;&ouml;k, CFO Feelgood, 070-092 24 84, cecilia.hojgardhook@feelgood.se</span></span></span></span></p>

<p style="border:none; margin-bottom:4px; margin-top:8px; padding:0cm"><span><span style="font-size:11pt"><span><span style="font-family:georgia,palatino"><strong>Om Feelgood</strong></span></span></span></span></p>

<p><span><span style="font-size:9pt"><span style="font-family:georgia,palatino">Feelgood &auml;r Sveriges ledande h&auml;lsof&ouml;retag f&ouml;r det moderna arbetslivet. Feelgood hj&auml;lper f&ouml;retag och organisationer att f&ouml;rb&auml;ttra produktivitet och s&auml;nka kostnader genom att arbeta systematiskt och f&ouml;rebyggande med arbetsmilj&ouml;, h&aring;llbar h&auml;lsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. F&ouml;retaget har idag 750 medarbetare som m&ouml;ter kunderna b&aring;de digitalt och p&aring; ca 125 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder &ouml;ver 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och &auml;gs sedan 2021 av den finska v&aring;rdkoncernen Terveystalo Healthcare OY. www.feelgood.se</span></span></span></p&gt;