De kan bli Sveriges Friskaste Företag

Nu är alla finalisterna i årets upplaga av Sveriges Friskaste Företag utsedda. Sammanlagt sju länsvinnare går vidare till riksfinalen där prisutdelningen kommer att äga rum den 24 mars. Tävlingens syfte är att lyfta fram de goda exemplen där ett långsiktigt fokus på arbetsmiljö, ledarskap, hälsa och medarbetarskap har gett konkreta resultat för både individen och organisationen.

Tävlingen har varit öppen för alla företag och organisationer i Sverige, vilket i år resulterat i drygt 160 nomineringar.

Årets sju finalister från norr till söder är följande:

- Städenheten Piteå kommun, Norrbottens län
- Berners bil, Jämtlands län
- SISAB, Stockholms län
- Returpack, Östergötlands län
- Göteborgs Tingsrätt, Västra Götalands län
- Olofströms kommun, Blekinge län
- Ballingslöv, Skåne län

– Vi fick in väldigt många kvalificerade nomineringar i år, vilket är ett gott tecken på att företag och organisationer blir allt duktigare på att arbeta och följa upp resultaten på det här området, kommenterar Göran Hägglund, juryordförande och tillika ordförande i Feelgood.

Bakom utmärkelsen står hälsoföretaget Feelgood, som tillsammans med en oberoende jury bestående av experter inom arbetsmiljö och hälsa, utser vinnarna. Juryordförande är Göran Hägglund och övriga medlemmar är Irene Jensen, professor i företagshälsa, Göran Johnsson tidigare ordförande för IF Metall, Ursula Berge, samhällspolitisk chef på Akademikerförbundet SSR samt Joachim Morath, VD för Feelgood.

Joachim Morath
VD, Feelgood
Telefon:
E-post: joachim.morath@feelgood.se

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Feelgood hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Företaget har idag 750 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 300 kunder över 825 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.feelgood.se.