Hoppa till huvudinnehåll
Intervju Stefan Kullgren

Möt Feelgoods nya vd Stefan Kullgren

"Feelgood är på en väldigt bra plats för att bli ännu bättre."

En naturälskande tonårspappa med siktet inställt på att vidareutveckla och få Feelgood att växa. Möt Feelgoods nye vd Stefan Kullgren i ett spännande samtal om hälsobranschen, företagskultur och Feelgoods roll att utveckla branschen.

Hans bakgrund inom vård, hälsa och omsorg är onekligen gedigen. De senaste 15 åren har Stefan Kullgren varit affärsutvecklingschef på på Ambea, operativt ansvarig på Evidensia och nu senast vice vd på Oral Care. Där byggde han bland annat upp det helt nya affärsområdet klinikbaserad tandvård. Men när Feelgood hörde av sig tvekade han inte en sekund.

- Jag tackade ja direkt. Feelgoods kultur, värderingar och vad de står för överensstämmer väldigt mycket med vad jag står för. Det här är verkligen något jag vill göra, Feelgood är ett väldigt starkt varumärke med stor potential så det här känns helt rätt, säger Stefan.

Förutom att ha sett branschen ur en mängd olika perspektiv har Feelgoods nye vd stor erfarenhet av tillväxt. Både organisk och genom förvärv, något som stämmer väl överens med Feelgoods planer framåt. För det är ingen hemlighet att Feelgood vill växa för att behålla sin ledande position. Men ökad tillväxt är inte det enda som står på agendan. Utveckling på en rad områden är minst lika viktigt för att stå rustade för framtiden, och för att vara företaget som leder hälsobranschen in i framtiden, om Stefan får bestämma.

- Vi måste arbeta parallellt med flera olika utvecklingsområden. Inte en sak i taget utan två saker samtidigt. Vi måste vidareutveckla och vårda det vi har bland annat fortsätta utveckla våra digitala tjänster, samtidigt som vi breddar vårt erbjudande för att hålla avståndet till konkurrenterna. Här behövs fokus och hårt arbete, men med vårt mål att leda vår marknad in i framtiden, är det vad som krävs.

Och utgångsläget är gott. Feelgood är på en bra plats med marknadsledande verksamhet, stark empatisk kultur kombinerat med tydliga mål, lönsamhet och affärsmässighet. Något som Stefan ofta återkommer till. "Förädla", "vidareutveckla" och "vårda" är ord han ofta använder, däremot hörs sällan ordet ”förändring”. Stefan är övertygad om att Feelgood är i en position där inga revolutioner behövs. Däremot evolution. Och förmågan att se bortom företagshälsan.

- Vår kärna och bas är starkt. Men vår bransch, företagshälsa, är inte superstor. Om vi vill växa vidare, då tror jag att vi måste titta på vilka andra segment vi kan vara aktiva i. Det finns en rad intressanta segment och företag, men det gäller att hitta dem som passar vår kultur. Då blir det en "perfect match".

Vad väntar då närmast för Feelgoods nye vd? Först och främst ska han lära känna alla nya medarbetare runt om i landet och djupdyka i vad Feelgood är och hur företaget fungerar. Det är ett späckat schema med mycket möten och långa dagar som väntar. Men mycket aktivitet är inget som Stefan drar sig för. Med fru och tre tonårsbarn, fotbollstränarroll för den yngste, padel när knäna tillåter och stundande älgjakt är det full fart hela tiden.

- Jag har att göra men det är då jag mår bra. Och mår jag och medarbetarna bra så går som bekant även företaget bra, avslutar Stefan med ett leende.

Här lämnar vi Stefan till ett av höstens många medarbetarmöten. Varmt välkommen till Feelgood, Stefan Kullgren!