Hoppa till huvudinnehåll
tittar på klockan

Tid?

Tid är ständigt ett aktuellt ämne. Fråga om tid är något många av oss ställer eller funderar kring. Det är också den främsta orsaken till att vi inte tar hand om oss själva, vi har inte tid. Ambitionsnivån för vår träning kan vara satt för högt att den kanske blir omöjlig att uppnå. Resultatet blir då att träningen uteblir och det där komma igång blir framflyttat i, just det, tiden. Tänk om vi skulle ha samma tankebanor när det kommer till t ex mat.  Din favoriträtt kanske är en härlig gryta som ska puttra på spisen i 4 timmar, men det har du ju inte tid med att laga varje dag. Hoppar du då över att äta? Förmodligen inte, utan middagen blir något enklare och som inte tar lika stor del av din dag. Samma sak kan överföras till träningen då det inte alltid kan bli det där perfekta passet vi tänkt oss. Så därför kommer här ett snabbrecept som du kan klämma in under lunchpromenaden eller innan du hämtar på förskolan.

Det blir en så kallad AMRAP (As Many Repetitions As Possible).

  • Mät upp en sträcka du ska springa som är ca 10-15 meter, gärna lite lutning. 
  • Ställ in klockan på 6 minuter. 
  • Starta genom att springa fram och tillbaka 5 gånger. 
  • Fortsätt med 10 armhävningar. 
  • Efter det 15 upphopp.
  • Sen 20 utfallsteg innan du börjar om med löpningen.

Kör så många varv du hinner innan klockan klämtar. Tävla mot dig själv, kanske hinner du fler nästa gång.