Arbetsmiljöutbildning chef, 2 tillfällen, start 22 februari

Välkommen till en digital liveutbildning i arbetsmiljö! Du som chef eller arbetsledare får inspiration och grundläggande kunskaper i arbetsmiljöarbete och arbetsmiljöansvar, som direkt kan omsättas i verkligen på din egen arbetsplats.
Program
Reservation för att de olika passen kan byta plats
Dag 1 – 22 februari
kl 9:00-11:00, kursledare: arbetsmiljökonsult
Aktuella myndighetskrav
- Roller i arbetsmiljöarbetet
- Arbetsmiljöarbetsuppgifter/delegering och juridiskt ansvar
- Aktuella föreskrifter
Praktiskt arbetsmiljöarbete
- Vikten av ett fortlöpande arbetsmiljöarbete
- Årlig uppföljning av arbetsmiljöarbetet
kl 11:00-12:30, kursledare: företagssköterska/case manager
Chefens roll i rehabiliteringsarbetet
Dag 2 – 8 mars
kl 9:00-10:45, kursledare: psykolog
Organisatorisk och social arbetsmiljö
- Vad är organisatorisk och social arbetsmiljö och vilka risk- och friskfaktorer finns inom detta område?
- Arbetsgivarens ansvar utifrån föreskrifterna Organisatorisk och social arbetsmiljö (AFS 2015:4), Första hjälpen och krisstöd (AFS 1999:07) och Hot och våld i arbetsmiljön (AFS 1993:2).
kl 11:00-12:30, kursledare: arbetsmiljökonsult
Ergonomi och hälsa
- Belastningsergonomi
- Hälsa och friskvård
Summering av utbildningsdagarna.
Målgrupp
Chefer och arbetsledare.
Anmälan och avbokningsregler
Anmäl dig senast 8 februari genom att klicka på länken "Anmäl dig här". Efter anmälan får du en bekräftelse via e-post. När kursstarten närmar sig skickar vi ut länk för att ansluta via Zoom.
Vid förhinder kan platsen överlåtas till annan person på samma företag. Vid avbokning mindre än 2 veckor före kursstart ska beställaren ersätta Feelgood med 100 % av kursavgiften. Feelgood har rätt att ställa in en kurs, varvid eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättning därutöver utbetalas ej.
Har du frågor så hör av dig till utbildning@feelgood.se.
Varmt välkommen!